Wegetarianizm

Jeżeli lubimy prowadzić zdrowy styl życia to z pewnością nasza dieta także jest zdrowa i naturalna. Coraz więcej przeciętnych zjadaczy mięsa przechodzi na dietę wegetariańską. Taka metoda odżywiania się jest nie tylko zdrowa, ale pozwala nam także utrzymywać stałą wagę. Dieta wegetariańska jest bardzo bezpieczna i dlatego w zasadzie każdy może ją stosować, bez obaw same wegetariańskie potrawy mogą jadać kobiety w ciąży, matki karmiące, osoby starsze a nawet dzieci. Jeżeli będziemy prawidłowo dobierali posiłki i jeśli będziemy dbali o spożywanie niezbędnych witamin i mikroelementów to nic złego nam nie grozi. Dieta wegetariańska może mieć kilka odmian, niektórzy na przykład oprócz nie jedzenia mięs ze swojego jadłospisu eliminują także jaja i ryby. W owocach, warzywach i we wszystkich produktach roślinnych można znaleźć całą masę witamin i mikroelementów, które są jeszcze lepiej przyswajalne niż te spożywane z mięsem. Dieta wegetariańska wbrew pozorom może być bardzo urozmaicona, nie musimy cały czas jadać tych samych produktów, obecnie istnieje mnóstwo przepisów wegetariańskich z których możemy czerpać inspirację.

Dieta Kapuściana

Można śmiało powiedzieć, że metod odchudzania jest tyle ile osób odchudzających się, praktycznie każdy z nas jest inny i każda dieta działa na nas inaczej. Pomimo tego co róż to powstają nowe sposoby na zrzucenie zbędnych kilogramów, najbardziej popularne są takie które nie wymagają od nas zbyt wielu wyrzeczeń, takie które są skuteczne i co najważniejsze takie na których ciągle nie będziemy głodni. Dieta kapuściana należy do takich które dają szybkie efekty a najadać możemy się do syta praktycznie bez żadnych ograniczeń. Jedynym podstawowym warunkiem jest spożywanie specjalnej zupy na bazie kapusty, zupę jada się zarówno na obiad, śniadanie jak i kolację. Oprócz kapusty dodaje się tam także inne warzywa takie jak ziemniaki, marchewkę, cebulę czy seler. Dieta Kapuściana nie powinna być stosowana zbyt długo bowiem jest bardzo jednolita i może nam się nie tylko szybko znudzić ale także może zacząć nam brakować innych składników odżywczych. Na diecie w ciągu dwóch tygodni można schudnąć do kilku kilogramów.

Dieta zgodna z grupą krwi

Często jest tak, że sami intuicyjnie wybieramy dania które są dla nas mniej lub bardziej korzystne. Wiąże się to nie tylko z naszymi gustami kulinarnymi. Nasz organizm jest bardzo inteligentny i bardzo często daje nam pewne sygnały które nie trudno jest przegapić, jeżeli na przykład cały czas czujemy się osłabieni i rozdrażnieni może to oznaczać, że brakuje nam magnezu. Można go znaleźć nie tylko w gorzkiej czekoladzie ale także w wielu innych produktach na przykład w orzechach. W ostatnim czasie bardzo modne stało się zdrowe odżywianie, nasza dieta powinna być pełnowartościowa i ustabilizowana. Dieta zgodna z grupą krwi jest stosunkowo młoda jednak ma wielu zwolenników, dzięki niej możemy dowiedzieć się jakie produkty są dla nas szkodliwe. Dieta zgodna z grupą krwi dzieli całe społeczeństwo na cztery grupy, taka segregacja ułatwia wybieranie produktów najbardziej wskazanych. I tak na przykład jeśli mamy grupę krwi B to nasz organizm jest bardzo odporny, jednak może mu czasami brakować niektórych witamin. Nasza dieta powinna składać się z takich mięs jak jagnięcina lub baranina, wskazane owoce to śliwki i winogrona a warzywa bakłażan, buraki czy kapusta.

Dieta śródziemnomorska

Jeżeli chodzi o wybór konkretnej diety to mamy ogromne możliwości, wszystko uzależnione jest od naszego gustu kulinarnego, ale także od potrzeb. Każdy organizm jest trochę inny i dlatego też inaczej reaguje na spożywane produkty. Jest jednak taka dieta, która uważana jest za jedną z najzdrowszych. Można ją stosować nie tylko wtedy gdy potrzebujemy schudnąć ale także wtedy gdy chcemy prowadzić zdrowy styl życia. Dieta śródziemnomorska jest bogata w te wszystkie składniki, które są naturalne i łatwo dostępne w tym właśnie regionie. Dieta może być stosowana praktycznie przez każdego, nie ma żadnych ograniczeń wiekowych. Taka metoda odżywiania ma przede wszystkim przyzwyczaić nasz organizm to systematyczności, na diecie spożywa się pięć regularnych posiłków dziennie, a wszystkie potrawy są lekkostrawne. Dieta to głównie duże ilości warzyw i owoców, ale także chude mięsa, ryby i owoce morze, które są źródłem wielu niezbędnych witamin. Na diecie chudnie się powoli ale stopniowo  co zapewnia dłuższe utrzymanie osiągniętej wagi.

Dieta Kopenhaska

Odchudzanie się wymaga od nas silnej woli, najtrudniej jest przetrwać kilka pierwszych dni, to wtedy właśnie nasz organizm przeżywa największy szok i domaga się normalnego jedzenia. Dlatego też bardzo ważny jest wybór dobrej diety, ostatnio bardzo popularne stały się dosyć kontrowersyjne metody odchudzania takie jak mono diety, dieta Dukana czy dieta Kopenhaska. Ta ostatnia jest bardzo krótkotrwała bo trwa zaledwie trzynaście dni, a według ekspertów można na niej schudnąć nawet do kilkunastu kilogramów, im większą mamy nadwagę tym mocniej schudniemy. Dieta Kopenhaska to metoda, która ma na celu całkowicie zmienić nasz styl odżywiania się a przede wszystkim ma na celu zmienić naszą przemianę materii. Dieta Kopenhaska jest bardzo surowa, spożywa się na niej zaledwie trzy posiłki dziennie, które są bardzo małokaloryczne. Istotną sprawą jest dokładne trzymanie się jadłospisu, nie wolno nam samowolnie zmieniać kolejności dni. Dieta może być stosowana nie częściej niż dwa razy w roku, a osoby starsze lub schorowane powinny z niej zrezygnować.

Dieta jogurtowa

Jeżeli chcemy zrzucić zbędne kilogramy to powinniśmy dobrać sobie taką dietę, która będzie odpowiadała naszym gustom kulinarnym. Odchudzania to walka naszego organizmu nadmiarem tłuszczu, dlatego też powinniśmy jadać takie potrawy które sprawią nam przyjemność. Oczywistym jest, że osoby nie przepadające za tłustymi mięsami raczej nie przejdą na dietę doktora Kwaśniewskiego. Dla osób lubiących lekkostrawne posiłki polecana jest dieta jogurtowa. Produkty nabiałowe bogate są w różne składniki odżywcze nie budują one tylko i wyłącznie naszych kości i zębów, ale wpływają także na nasz układ pokarmowy i hormonalny. Dieta jogurtowa oparta jest na kefirach, maślankach i jogurtach, nie oznacza to jednak że musimy spożywać tylko i wyłącznie takie produkty. Dieta to kilka regularnych posiłków dziennie, można na niej jadać chude mięsa oraz ryby bogate w kwasy omega, a także dużo warzyw i owoców. Dieta jogurtowa jest lekkostrawna i łatwo przyswajalna,  można na niej schudnąć do kilku kilogramów w ciągu dwóch tygodni.

Tabele żywieniowe

Jeżeli walczymy ze zbędnymi kilogramami to z pewnością mamy za sobą już kilka diet, nie zawsze są one skuteczne. Jednak z pewnością nie raz spotkaliśmy się z tabelami żywieniowymi, ilustrują one jak powinna wyglądać nasza dieta, oraz jakie składniki są najbardziej odpowiednie dla naszego organizmu. I tak na przykład w naszym jadłospisie największą wartość powinny mieć produkty zbożowe, takie jak razowy, chleb, makaron czy też kasza. Wszystkie te produkty bogate są w niezbędne składniki odżywcze, które mają pozytywny wpływ na naszą skórę, włosy i paznokcie. Na drugim miejscu powinny znaleźć się warzywa i owoce, nasza dieta powinna być wzbogacana tymi właśnie składnikami, zarówno na bazie warzyw jak i owoców można przygotować wartościowe posiłki. Nasza dieta to także produkty nabiałowe zarówno te pochodzenia zwierzęcego, roślinnego jak i czysty nabiał w postaci jogurtów, serów i mleka. Należy jednak pamiętać, że w naszym jadłospisie te właśnie produkty powinny stanowić tylko niewielki procent. Do najrzadziej spożywanych należy zaliczyć tłuszcze, oleje oraz słodycze.

Dieta lodowa

Chyba każdy z nas chociaż jeden raz w życiu stosował jakąś dietę, jak wiadomo odchudzanie się nie jest łatwą sprawą, nagle z dnia na dzień musimy zmienić swoje przyzwyczajenia żywieniowe a nasz organizm domaga się dawnego jedzenia, dlatego też w pierwszych dniach każdej diety możemy czuć się rozdrażnieni i osłabieni. Bardzo ważne jest to aby stosowana przez nas dieta odpowiadała naszym gustom kulinarnym, nie powinniśmy się zmuszać do jedzenie czegoś co przyprawia nas o gęsią skórkę. Dla osób które nie potrafią zrezygnować ze słodyczy została stworzona dieta lodowa, od dawna panuje w nas przekonanie że lody są bardzo tuczące. Takie stwierdzenie nie jest do końca prawdziwe, dieta lodowa może pomóc na schudnąć, należy tylko trzymać się jej zaleceń. To co jest najbardziej tuczące w lodach to ich słodkie polewy oraz wszelkie dodatki, same lody stworzone na naturalnych składnikach są źródłem wapnia i białka a te powodują chudnięcie. Dieta lodowa to kilka lekkostrawnych posiłków które można wzbogacać lodami, nie wolno nam zjeść więcej niż dwie gałki dziennie. Lody obniżają ciśnienie i przyspieszają spalanie kalorii.

Wegetarianizm

Jedzenie jest bardzo ważnym elementem naszego życia, dzięki niemu dostarczamy naszemu organizmowi niezbędnych witamin i mikroelementów. Ważne jest jednak to żeby we wszystkim zachować umiar, jeżeli wartość energetyczna spożywanych przez nas posiłków jest znacznie wyższa od zapotrzebowania to nawet zdrowa dieta doprowadzi nas do przybierania na wadze. My przyzwyczailiśmy się do tego, że dieta trwa tylko jakiś okres czasu a następnie powracamy do normalnego trybu życia, to doprowadza nas do ponownego tycia. Są jednak takie diety, które z powodzeniem mogą być nie tylko metodą na odchudzanie ale także stylem życia. Wegetarianizm to dieta oparta na spożywaniu tylko i wyłącznie produktów bezmięsnych, niektóre odmiany tej diety wykluczają także nabiał. Taka dieta może być naprawdę zdrowa, mogą ją stosować także dzieci a nawet osoby starsze czy schorowane, w roślinnym świecie istnieje mnóstwo odpowiedników niezbędnych witamin a nawet można śmiało powiedzieć, że warzywa i owoce oraz produkty roślinne mają najwięcej mikroelementów.

Dieta Atkinsa

Dieta doktora Atkinsa należy bardzo kontrowersyjnych diet  z grupy nisko węglowodanowej. Opiera się ona zasadach które od wieków były przez nas negowane, jeżeli ktoś chciał zrzucić zbędne kilogramy to zawsze odstawiał na bok dania tłuste i ciężkie, a doktor Atkins udowodnił że wpływ na naszą wagę ma nie to ile jemy, ale to co jemy. Należy spożywać takie produkty które są łatwo przyswajalne i nie powodują wzrostu poziomu cukru we krwi. Główną tego przyczyną są węglowodany, których wyeliminowanie przyspiesza metabolizm i zmniejsza uczucie głodu,  dieta Atkinsa jest bardzo uboga w te właśnie składniki. Dieta to cztery fazy w których całkowicie zmieniamy swój styl odżywiania się, w fazie pierwszej możemy utracić nawet do kilku kilogramów. W tym etapie musimy przestawić nasz organizm na to żeby spalał tłuszcze a nie węglowodany, dzięki temu nie będziemy odczuwali głodu i dalej będziemy mogli efektywnie chudnąć. Ilość spożywanych węglowodanów należy ograniczyć do 20 gram dziennie. Kolejne fazy powoli zwiększają ilość spożywanych węglowodanów.